Na okres wakacyjny wracają bezpośrednie połączenia kolejowe do Zakopanego

W wakacje pociągi będą kursować przebudowywanym odcinkiem trasy kolejowej Kraków–Zakopane. Na zdjęciu ilustracyjnym tory kolejowe po lewej, w oddali po prawej klasztor w Kalwarii Zebrzydowskiej (<a href="https://pixabay.com/pl/users/jerzygorecki-2233926/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=4582580">Jerzy Górecki</a> / <a href="https://pixabay.com/pl/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=4582580">Pixabay</a>)

W wakacje pociągi będą kursować przebudowywanym odcinkiem trasy kolejowej Kraków–Zakopane. Na zdjęciu ilustracyjnym tory kolejowe po lewej, w oddali po prawej klasztor w Kalwarii Zebrzydowskiej (Jerzy Górecki / Pixabay)

Od soboty, przez okres wakacyjny, pociągi będą kursować przebudowywanym odcinkiem trasy kolejowej Kraków–Zakopane. W rozkładzie przewidziano 10 bezpośrednich dalekobieżnych połączeń do stolicy Tatr, m.in. z Gdyni, Gdańska i z Warszawy oraz 40 połączeń regionalnych.

Modernizację jednotorowego odcinka tzw. kolejowej „zakopianki” zaplanowano etapami, aby zapewnić dojazdy pociągiem na Podhale w sezonie letnim i zimowym. Od września realizowane będą kolejne fazy prac zwiększające możliwości kolejowego dojazdu do stolicy tego regionu.

Jak poinformowała w czwartek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, na tegoroczne wakacje w rozkładzie przewidziano 10 relacji dalekobieżnych m.in. z Gdyni, Gdańska i Warszawy oraz 40 połączeń regionalnych, w tym m.in. z Krakowa, Suchej Beskidzkiej, Chabówki i Nowego Targu.

Zgodnie z założeniami inwestycje realizowane przez PLK na trasie Kraków–Zakopane skrócą czas podróżowania między tymi miastami do nieco ponad dwóch godzin, zwiększą komfort i bezpieczeństwo. Ważnym efektem prac jest zapewnienie lepszej dostępności podróżnych do kolei.

Na modernizację kolejowej „zakopianki” na odcinku Skawina–Sucha Beskidzka–Chabówka–Zakopane przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Zakończenie całego przedsięwzięcia planowane jest w 2023 roku. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Według przedstawicielki PLK, do tej pory na trasie zmodernizowano perony w Suchej Beskidzkiej, Jordanowie, Rabie Wyżnej i Pyzówce. Na odcinkach Skawina–Sucha Beskidzka, Sucha Beskidzka–Maków Podhalański, Bystra Podhalańska–Jordanów, Chabówka–Sieniawa, Nowy Targ–Szaflary pociągi jadą już po nowych torach.

Nowe stacje i przystanki kolejowe działają w miejscowościach: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Sieniawa, Lasek, Nowy Targ. Do tego wyższy poziom bezpieczeństwa zapewnia ponad 80 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych między Skawiną a Suchą Beskidzką oraz Chabówką a Zakopanem.

Autor: Rafał Grzyb, PAP.

Tagi:

Wykorzystujemy pliki cookies, by dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej i móc usprawnić korzystanie z niej. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej jest jednoznaczne z zaakceptowaniem polityki cookies, aktualnej polityki prywatności i aktualnych warunków użytkowania. Więcej informacji Akceptuję