Raport: Ponad połowa Polek kupuje online

Według raportu ,,Polaków portfel własny – kochamy okazje” Santander Consumer Banku Polki robią zakupy przez internet o wiele częściej niż Polacy (<a href="https://pixabay.com/pl/users/JESHOOTS-com-264599/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=2125548">Jan Vašek</a> / <a href="https://pixabay.com/pl/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=2125548">Pixabay</a>)

Według raportu ,,Polaków portfel własny – kochamy okazje” Santander Consumer Banku Polki robią zakupy przez internet o wiele częściej niż Polacy (Jan Vašek / Pixabay)

Polki kupują przez internet o wiele częściej niż Polacy – 51,6 proc. wskazań w porównaniu z 36,3 proc. mężczyzn – wynika z raportu ,,Polaków portfel własny – kochamy okazje” Santander Consumer Banku. Panie częściej niż panowie szukają też przez internet samochodów na wyprzedażach.

W raporcie podano, że panie chętniej decydują się na zakupy w e-commerce, a ponad 50 proc. z nich uważa, że sklepy online to wygodna opcja zdobywania interesujących produktów. Dodano, że co czwarta kupująca online sięga w tym celu po aplikacje mobilne sklepów, w przeciwieństwie do tylko 9 proc. mężczyzn.

Jak wskazał Adam Piwek z Santander Consumer Banku, podejście Polek do wyprzedaży jest bardziej „zdigitalizowane”, nie oznacza to jednak, że panie nie czują sentymentu do handlu tradycyjnego. ,,Niemal 80 proc. z nich zadeklarowało, że ceni sobie zakupy w sklepach stacjonarnych za możliwość obejrzenia towaru i przetestowania go przed wydaniem na niego pieniędzy. Podobnie odpowiedziało niemal 69 proc. mężczyzn” – podał.

Jak dodał, ponad połowa respondentów obu płci zwróciła również uwagę na możliwość otrzymania produktu od ręki. Co czwarty badany, „niezależnie od płci, doceniał możliwość zasięgnięcia porady u obsługi sklepu” – wyjaśnił.

W badaniu wskazano, że różnice między płciami są widoczne również w przypadku strategii zakupowych. „Panie bardziej od panów zwracają uwagę na producenta towaru i na pochodzenie produktu. Mając wybór, ponad 45 proc. kobiet podejmuje decyzję o zakupie polskich produktów, tę opcję zadeklarowało ok. 40 proc. mężczyzn. Co piąta Polka stara się też kupować towary naturalnego pochodzenia […]”. Dla porównania – takie decyzje podejmuje „ok. 17 proc. Polaków”.

Różnic między płciami jest więcej, gdy porównać kategorie produktów poszukiwanych na wyprzedażach przez kobiety i mężczyzn. „Panie chętniej szukają na nich samochodów (ponad 14 proc. w zestawieniu z ok. 8 proc. mężczyzn) […]”. Podobnie się dzieje w przypadku sprzętu sportowego: ponad 5 proc. kobiet w porównaniu z 2,4 proc. mężczyzn.

Według raportu najpopularniejszymi produktami wśród kobiet są ubrania i obuwie (61 proc. wskazań) oraz sprzęt RTV (ok. 24 proc. odpowiedzi). Natomiast panowie na wyprzedażach rozglądają się głównie za sprzętem RTV (33,4 proc.) i odzieżą (32,4 proc.). Częściej od kobiet sięgają oni po sprzęt komputerowy – ok. 21 proc. mężczyzn i 6,3 proc. kobiet.

Źródło: PAP

Tagi:

Wykorzystujemy pliki cookies, by dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej i móc usprawnić korzystanie z niej. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej jest jednoznaczne z zaakceptowaniem polityki cookies, aktualnej polityki prywatności i aktualnych warunków użytkowania. Więcej informacji Akceptuję