Do 30 listopada br. rodzice uczniów mają czas na złożenie wniosku o wypłatę świadczenia w tegorocznej edycji programu „Dobry Start” – przypomniało w środę na Twitterze Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej.
Jak przypomniał resort, wnioski można składać drogą elektroniczną poprzez aplikację mobilną mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portal Emp@tia i bankowość elektroniczną. Wypłata przyznanego świadczenia odbywa się na wskazane konto bankowe.
Od 1 lipca 2023 r. ZUS rozpoczął przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start” w związku z rozpoczęciem roku szkolnego 2023/2024.
Rządowy program „Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymują świadczenie bez względu na dochód.
Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole, świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24. roku życia.
Autorka: Katarzyna Herbut, PAP.