Fundacja: Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży czynny całą dobę

Konsultanci Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 odbierają ok. 300 połączeń dziennie od młodych ludzi. Od początku marca infolinia jest czynna całą dobę. Zdjęcie ilustracyjne (<a href="https://pixabay.com/pl/users/quinntheislander-1139623/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=1879453">Quinn Kampschroer</a> / <a href="https://pixabay.com/pl/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=1879453">Pixabay</a>)

Konsultanci Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 odbierają ok. 300 połączeń dziennie od młodych ludzi. Od początku marca infolinia jest czynna całą dobę. Zdjęcie ilustracyjne (Quinn Kampschroer / Pixabay)

Od początku marca Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 działa całą dobę – poinformowała Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Na stronie www.116111.pl/napisz dostępna jest też pomoc online.

Jak informuje na stronie internetowej fundacja, konsultanci infolinii odbierają ok. 300 połączeń dziennie od młodych ludzi. Większość problemów dotyczy zdrowia psychicznego: depresji, niskiej samooceny, stresu, napięcia, niepokoju i lęków, a także zaburzeń odżywiania, samotności i smutku. Wśród tych telefonów są połączenia od dzieci, które okaleczają się, mają myśli samobójcze czy planują odebrać sobie życie.

Miesięcznie – jak podaje FDDS – konsultanci podejmują około 40 interwencji kryzysowych. Są to najpilniejsze przypadki, wymagające natychmiastowej reakcji odpowiednich służb w celu ratowania zdrowia i życia dzieci.

Fundacja zauważa, że problemy zdrowia psychicznego dzieci są często związane z trudnościami w relacjach z rówieśnikami, rodzicami, kłopotami w szkole i sytuacjami, w których dziecko doświadcza przemocy. Średnio 26 rozmów dziennie dotyczy przemocy i krzywdzenia. Dzieci zwierzają się z doświadczania przemocy fizycznej i emocjonalnej – często wielokrotnej, a także wykorzystywania seksualnego czy zaniedbania.

„Nasze rozmowy często służą do tego, aby dzieci, które są w kryzysie, które są przeciążone swoimi emocjami, niejednokrotnie dla nich niezrozumiałymi, trudnymi, poczuły, że po drugiej stronie słuchawki jest ktoś, komu zależy, kto chętnie wysłucha i ich nie ocenia, nie poucza, nie krytykuje” – powiedziała koordynatorka Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 Paula Włodarczyk.

FDDS zwraca uwagę, że większość dzieci nie ma dostępu do profesjonalnej pomocy w swoim otoczeniu: w 44 proc. polskich szkół brakuje psychologa bądź pedagoga szkolnego, a publicznych poradni jest za mało.

Działanie infolinii jest możliwe dzięki wsparciu sponsorów i darczyńców.

Autor: Karolina Mózgowiec, PAP.

Tagi:

Wykorzystujemy pliki cookies, by dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej i móc usprawnić korzystanie z niej. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej jest jednoznaczne z zaakceptowaniem polityki cookies, aktualnej polityki prywatności i aktualnych warunków użytkowania. Więcej informacji Akceptuję