W Kanadzie posady latarników do wzięcia od zaraz

Wiele z kanadyjskich latarni morskich to atrakcje turystyczne. Na zdjęciu ilustracyjnym latarnia morska w Cieśninie Juana de Fuca w Kolumbii Brytyjskiej, Kanada, przy granicy ze Stanami Zjednoczonymi (<a href="https://unsplash.com/@shscholten?utm_content=creditCopyText&amp;utm_medium=referral&amp;utm_source=unsplash">Simone Scholten</a> / <a href="https://unsplash.com/photos/white-and-red-lighthouse-on-rocky-shore-during-daytime-g-O6LP2ubs8?utm_content=creditCopyText&amp;utm_medium=referral&amp;utm_source=unsplash">Unsplash</a>)

Wiele z kanadyjskich latarni morskich to atrakcje turystyczne. Na zdjęciu ilustracyjnym latarnia morska w Cieśninie Juana de Fuca w Kolumbii Brytyjskiej, Kanada, przy granicy ze Stanami Zjednoczonymi (Simone Scholten / Unsplash)

Posady latarników i ich pomocników oferuje od zaraz kanadyjskie Ministerstwo Rybołówstwa i Oceanów. CV można składać do końca marca br., a na asystenta latarnika w Kolumbii Brytyjskiej do końca roku. Obywatelstwo Kanady nie jest wymagane, wystarczy prawo pobytu i umiejętności techniczne.

Ogłoszenie Ministerstwa Rybołówstwa i Oceanów, które zarządza kanadyjskimi latarniami morskimi, wymienia zadania latarników: raportowanie obserwacji meteorologicznych, przekazywanie informacji drogą radiową, utrzymanie latarni i jej otoczenia w należytym stanie, w tym malowanie budynku, ale także napełnianie zbiorników diesla czy testowanie wyposażenia przeciwpożarowego. Wymagane są zarówno umiejętności techniczne w obsłudze i bieżącej konserwacji sprzętu, umiejętność posługiwania się komputerem, ważne są kompetencje adaptacyjne.

Wiele z kanadyjskich latarni morskich to atrakcje turystyczne, wśród najbardziej znanych jest Peggy’s Cove w Nowej Szkocji. Najwcześniej zbudowana latarnia znajduje się od 1734 r. w Louisbourgu na wyspie Cape Breton w Nowej Szkocji. Po wielu pożarach i rekonstrukcjach latarnia istnieje do dziś, choć w budynku powstałym w 1923 r.

Najstarsza zachowana latarnia została zbudowana w 1758 r. na wyspie Sambro, przy wejściu do portu w Halifaksie. Kanadyjskie latarnie morskie po atlantyckiej stronie kraju powstawały, jak podkreślają historycy, dzięki ożywionemu handlowi między terenami, które dziś są Kanadą, a Europą, a potem dzięki wykorzystaniu Wielkich Jezior do żeglugi.

W latach 1970-1996 zautomatyzowano 264 latarnie, a część historycznych budynków trafiła pod zarząd Parków Narodowych jako turystyczne atrakcje. W 1995 r. rząd w Ottawie zaczął planować z oszczędności zautomatyzowanie wszystkich latarni morskich w Kanadzie. Ostra reakcja mieszkańców miejscowości w ich pobliżu oraz pracowników Straży Przybrzeżnej zmniejszyła skalę automatyzacji i obecnie w 51 latarniach nadal pracują latarnicy i ich pomocnicy: 1 w Nowym Brunszwiku, 23 w Nowej Fundlandii i Labradorze oraz 27 w Kolumbii Brytyjskiej.

Kanadyjski latarnik lub latarniczka nie muszą mieć kanadyjskiego obywatelstwa, wystarczy posiadanie prawa pobytu, a jak precyzuje oferta pracy na stronie ministerstwa – można aplikować także bez bieżącego kanadyjskiego adresu. Roczne wynagrodzenie latarnika to 45 do 70 tys. CAD.

Z Toronto Anna Lach, PAP.

Tagi:

Wykorzystujemy pliki cookies, by dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej i móc usprawnić korzystanie z niej. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej jest jednoznaczne z zaakceptowaniem polityki cookies, aktualnej polityki prywatności i aktualnych warunków użytkowania. Więcej informacji Akceptuję