Od 1 stycznia 2019 roku wraz z wnioskiem CEIDG-1 przedsiębiorca może zgłosić pracowników do ubezpieczeń społecznych lub ubezpieczenia zdrowotnego bez wychodzenia z domu i ponoszenia dodatkowych kosztów.
Zmiany te są efektem jednej z ustaw z pakietu Konstytucji biznesu (Ustawa o CEIDG i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy).
Na jej mocy oprócz zgłoszenia pracownika do ubezpieczenia, przedsiębiorca może także poinformować o zmianie i wyrejestrowaniu pracownika.
Przedsiębiorca uzyskuje możliwość złożenia odpowiednich formularzy bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, co stanowi kolejny krok w elektronizacji usług oferowanych przez administrację publiczną – wyjaśnia resort przedsiębiorczości i technologii.
CEIDG przesyła zarówno wniosek CEIDG-1, jak i szereg formularzy dotyczących opodatkowania oraz ubezpieczeń społecznych, on-line do innych rejestrów – komunikacja z innymi rejestrami odbywa się bowiem elektronicznie.
Autorka: Magdalena Jarco, PAP.