Od 1 stycznia zmiany w elektronicznym rejestrze przedsiębiorców CEIDG

Od Nowego Roku przedsiębiorca może zgłosić pracowników do ubezpieczeń społecznych lub ubezpieczenia zdrowotnego bez konieczności wizyty w urzędzie (rawpixel / <a href="https://pixabay.com/pl/biznesu-biznesmen-biznesmenka-3656074/">Pixabay</a>)

Od Nowego Roku przedsiębiorca może zgłosić pracowników do ubezpieczeń społecznych lub ubezpieczenia zdrowotnego bez konieczności wizyty w urzędzie (rawpixel / Pixabay)

Od 1 stycznia 2019 roku wraz z wnioskiem CEIDG-1 przedsiębiorca może zgłosić pracowników do ubezpieczeń społecznych lub ubezpieczenia zdrowotnego bez wychodzenia z domu i ponoszenia dodatkowych kosztów.

Zmiany te są efektem jednej z ustaw z pakietu Konstytucji biznesu (Ustawa o CEIDG i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy).

Na jej mocy oprócz zgłoszenia pracownika do ubezpieczenia, przedsiębiorca może także poinformować o zmianie i wyrejestrowaniu pracownika.

Przedsiębiorca uzyskuje możliwość złożenia odpowiednich formularzy bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, co stanowi kolejny krok w elektronizacji usług oferowanych przez administrację publiczną – wyjaśnia resort przedsiębiorczości i technologii.

CEIDG przesyła zarówno wniosek CEIDG-1, jak i szereg formularzy dotyczących opodatkowania oraz ubezpieczeń społecznych, on-line do innych rejestrów – komunikacja z innymi rejestrami odbywa się bowiem elektronicznie.

Autorka: Magdalena Jarco, PAP.

Tagi:

Wykorzystujemy pliki cookies, by dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej i móc usprawnić korzystanie z niej. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej jest jednoznaczne z zaakceptowaniem polityki cookies, aktualnej polityki prywatności i aktualnych warunków użytkowania. Więcej informacji Akceptuję