Koleje Śląskie odebrały pierwszy długi pociąg z rodziny Elf II

Jeden z pierwszych pociągów Elf II. Pesa Elf II 34WEa-001 dla Kolei Śląskich stoi na terenie Pesy Bydgoszcz, 2017 r. (By Adam Kilian – DSC_9004, CC BY 2.0 / Wikimedia, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=61782959)

Jeden z pierwszych pociągów Elf II. Pesa Elf II 34WEa-001 dla Kolei Śląskich stoi na terenie Pesy Bydgoszcz, 2017 r. (By Adam Kilian – DSC_9004, CC BY 2.0 / Wikimedia, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=61782959)

Pierwszy czteroczłonowy pociąg Elf II z aktualnego zamówienia od soboty jest w bazie taborowej Kolei Śląskich w Katowicach. Ogółem samorządowy przewoźnik woj. śląskiego otrzyma 12 takich pojazdów – spośród wszystkich 19 zamówionych teraz składów.

Jak w poniedziałek poinformowała PAP Magdalena Iwańska z Kolei Śląskich, z obecnie realizowanego zamówienia spółka dysponuje już dwoma dwuczłonowymi pociągami 34WEa (z czterech docelowych), trzema trzyczłonowymi 21WEa (tyle zamowiono) oraz pierwszym czteroczłonowym 22WEd (z dwunastu docelowych).

Wszystkie te pociągi należą do rodziny Elf II bydgoskiej Pesy, lecz różnią się długością. Koleje Śląskie i ich właściciel, samorząd woj. śląskiego, zamówiły je wspólnie w 2016 roku. Z kolei w ubiegłym roku zamówienie zostało rozszerzone.

Nowe pojazdy, z których pierwszy pojawił się na torach we wrześniu 2017 roku powinny rozwiązać większość problemów taborowych przewoźnika. Zamawiane pociągi mają w tym roku zastąpić najstarszy typ wykorzystywanego przez KŚ taboru – dzierżawione od Przewozów Regionalnych jednostki EN57.

Źródło: PAP.

Tagi:

Wykorzystujemy pliki cookies, by dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej i móc usprawnić korzystanie z niej. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej jest jednoznaczne z zaakceptowaniem polityki cookies, aktualnej polityki prywatności i aktualnych warunków użytkowania. Więcej informacji Akceptuję