Pojawiła się nowa forma cyberataków, ostrzega przed nią mBank. Skierowana jest ona na klientów bankowości mobilnej. W swoim komunikacie mBank szczegółowo omawia, na czym polega atak hakerów oraz jak się przed nim bronić.
Jak możemy przeczytać w ogłoszonym we wtorek komunikacie mBanku: „W pierwszej kolejności przestępcy muszą pozyskać dane osobowe swojej ofiary, podszywając się pod klienta, kontaktują się z operatorem sieci w celu przekierowania połączeń przychodzących z numeru ofiary na swój numer telefonu, kolejnym krokiem jest sparowanie aplikacji mobilnej z kontem klienta na urządzeniu należącym do przestępców poprzez podanie pozyskanych wcześniej danych osobowych oraz przechwycenie kodu autoryzacyjnego w wyniku włączonej u operatora sieci usługi przekierowania połączeń, na końcu – kradzież środków z konta z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w ramach ustawionych limitów”.
Uniknąć cyberataku tego rodzaju można według mBanku dzięki uważnemu czytaniu wszystkich wiadomości: zarówno tych przesłanych od operatora o dokonaniu przekierowania lub włączeniu innych istotnych operacji, jak i tych wysłanych przez bank.
W komunikacie czytamy, że mBank wysyła SMS-em do klienta informację o sparowaniu aplikacji mobilnej z kontem. Jeśli klient nie inicjował operacji, a otrzyma taką informację, będzie to wskazówką, że ktoś zainicjował proces w jego imieniu.
„Jeżeli otrzymałeś powiadomienie o: włączeniu przekierowania połączeń przychodzących na inny numer telefonu lub sparowaniu aplikacji mobilnej z kontem i nie wykonywałeś tych czynności osobiście – natychmiast skontaktuj się z bankiem” – zaleca mBank.
„Włączenie, przez osoby nieuprawnione, usługi przekierowania Twoich połączeń przychodzących na inny numer telefonu, niezwłocznie zgłoś również do operatora sieci” – dodano na koniec w komunikacie.
M.J., źródła: PAP, mBank.