Indyjski minister: Błąd w elektronicznym systemie sygnalizacji doprowadził do katastrofy kolejowej

Pracownicy indyjskich kolei montują nowe tory kolejowe w miejscu wypadku kolejowego w Odisha Balasore, Indie, 4.06.2023 r. (PIYAL ADHIKARY/PAP/EPA)

Pracownicy indyjskich kolei montują nowe tory kolejowe w miejscu wypadku kolejowego w Odisha Balasore, Indie, 4.06.2023 r. (PIYAL ADHIKARY/PAP/EPA)

Błąd w systemie sygnalizacji doprowadził do wykolejenia się pociągu i największej od dziesięcioleci katastrofy kolejowej w Indiach – poinformował w niedzielę minister ds. kolei tego kraju Ashwini Vaishnaw w wywiadzie telewizyjnym. W piątkowej katastrofie na wschodzie kraju zginęło co najmniej 288 osób, a około 900 zostało rannych.

Błąd ten, jak podkreślił minister, spowodował niewłaściwą zmianę torów.

Natomiast agencji prasowej ANI Ashwini Vaishnaw powiedział: „Zidentyfikowaliśmy przyczynę wypadku i osoby za niego odpowiedzialne”. Dodał, że „nie jest właściwe” ujawnianie dalszych szczegółów przed ostatecznym raportem z dochodzenia.

Dziennik „Times of India”, powołując się na wstępny raport z dochodzenia, poinformował w niedzielę, że „błąd ludzki” mógł spowodować zderzenie trzech pociągów, jedną z największych katastrof kolejowych w historii tego kraju.

Ludzie przyglądają się pracom ratowniczym prowadzonym przez Krajowe Siły Reagowania na Katastrofy na miejscu wypadku kolejowego w Odisha Balasore, Indie, 03.06.2023 r. (PIYAL ADHIKARY/PAP/EPA)

Ludzie przyglądają się pracom ratowniczym prowadzonym przez Krajowe Siły Reagowania na Katastrofy na miejscu wypadku kolejowego w Odisha Balasore, Indie, 03.06.2023 r. (PIYAL ADHIKARY/PAP/EPA)

Według gazety pociąg Coromandel Express, jadący na południe, otrzymał w piątek zielone światło, aby jechać głównym torem, ale został przekierowany z powodu błędu ludzkiego na tor, na którym znajdował się już skład towarowy. Pociąg pasażerski uderzył w towarowy z prędkością ok. 130 km/h.

Następnie trzy wagony wypadły na sąsiedni tor, uderzając w tył pociągu Howrah Superfast Express, jadącego na północ. To właśnie ta kolizja spowodowała największe szkody – dodaje „Times of India”, powołując się na wstępny raport.

Była to najtragiczniejsza katastrofa kolejowa w Indiach w tym roku i jedna z najtragiczniejszych w skutkach katastrof kolejowych w historii Indii.

Najtragiczniejsza miała miejsce w 1981 roku, kiedy pociąg spadł z mostu do rzeki w stanie Bihar. Zginęło wówczas około 800 osób.

W Indiach koleje przewożą codziennie 13 mln pasażerów. Ze względu na przestarzałą infrastrukturę i zły stan techniczny taboru uważane są za jedne najniebezpieczniejszych na świecie.

Źródło: PAP.

Tagi:

Wykorzystujemy pliki cookies, by dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej i móc usprawnić korzystanie z niej. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej jest jednoznaczne z zaakceptowaniem polityki cookies, aktualnej polityki prywatności i aktualnych warunków użytkowania. Więcej informacji Akceptuję