PGE Obrót ostrzega klientów przed fałszywi SMS-ami

PGE Obrót z Rzeszowa ostrzega swoich klientów przed fałszywymi SMS-ami. SMS-a należy zignorować oraz pod żadnym pozorem nie należy otwierać strony podanej w wiadomości. Na zdjęciu ilustracyjnym linie energetyczne w nieoznaczonej lokalizacji (<a href="https://pixabay.com/pl/users/blickpixel-52945/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=503935">Michael Schwarzenberger</a> / <a href="https://pixabay.com/pl/?utm_source=link-attribution&amp;utm_medium=referral&amp;utm_campaign=image&amp;utm_content=503935">Pixabay</a>)

PGE Obrót z Rzeszowa ostrzega swoich klientów przed fałszywymi SMS-ami. SMS-a należy zignorować oraz pod żadnym pozorem nie należy otwierać strony podanej w wiadomości. Na zdjęciu ilustracyjnym linie energetyczne w nieoznaczonej lokalizacji (Michael Schwarzenberger / Pixabay)

PGE Obrót z Rzeszowa, zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych, ostrzega swoich klientów przed fałszywymi SMS-ami, które informują o rzekomych należnościach oraz wskazują link do strony, na której można dokonać wpłaty.

Jak poinformował PAP rzecznik spółki Mariusz Majewski, nadawcy wiadomości podszywają się pod PGE Polską Grupę Energetyczną.

„Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów. Zwracamy się do naszych klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia znajomym i rodzinie” – dodał.

Rzecznik podkreślił, że SMS-a należy zignorować oraz pod żadnym pozorem nie należy otwierać strony podanej w wiadomości. „Otwarcie strony może skutkować zainstalowaniem złośliwego oprogramowania na urządzeniu” – wyjaśnił Majewski.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości klienci PGE mogą kontaktować się z infolinią firmy (+48) 422 222 222.

Zdaniem rzecznika, działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. Majewski podkreślił, że PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji.

„Dokładnie informujemy klientów o swoich produktach i usługach. Posiadamy certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Co roku, w ramach TOE, włączamy się w ogólnopolską kampanię informacyjną ‘Sprawdź kto sprzedaje Ci energię’, mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami sprzedaży prądu i gazu” – powiedział.

Sprawę fałszywych SMS-ów PGE Obrót zgłosiła do prokuratury.

PGE Obrót wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PGE, największej grupy energetycznej i ciepłowniczej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka obsługuje ponad 5 mln klientów.

Autor: Wojciech Huk, PAP.

Tagi:

Wykorzystujemy pliki cookies, by dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej i móc usprawnić korzystanie z niej. Dalsze korzystanie z tej strony internetowej jest jednoznaczne z zaakceptowaniem polityki cookies, aktualnej polityki prywatności i aktualnych warunków użytkowania. Więcej informacji Akceptuję