Drodzy Czytelnicy,
jak wiecie „The Epoch Times” może z dumą oświadczyć, że jest organizacją niezależną, zajmującą się dostarczaniem prawdziwych informacji.
Dzięki Waszemu wsparciu jesteśmy teraz najszybciej rozrastającą się amerykańską gazetą.
A jednak wygląda na to, że nie wszyscy są zachwyceni naszym rozwojem i zaangażowaniem w przywracanie rzetelnego dziennikarstwa.
20 sierpnia br. NBC News i MSNBC poświęciły sporo czasu antenowego tematowi „The Epoch Times”, próbując nas zdyskredytować.
My, redakcja „The Epoch Times”, byliśmy zaskoczeni, widząc to, co wydaje się nowym, niskim poziomem, do jakiego media są skłonne zejść, gdy starają się stłumić głosy, z którymi się nie zgadzają.
Fałszywe oskarżenia o „teorie spiskowe”
20 sierpnia br. prezenterka MSNBC Rachel Maddow, znana ze stronniczego relacjonowania wydarzeń dotyczących administracji Trumpa oraz przedstawiania teorii na temat rzekomej zmowy Trumpa z Rosją, poświęciła nam całe 30 min czasu antenowego w porze największej oglądalności.
W swoim segmencie Maddow przedstawiła starannie wykreowany obraz oparty na fałszywych twierdzeniach, że „The Epoch Times” tworzy „teorie spiskowe”.
Zarówno Maddow, jak i pracownicy NBC News wiedzą, że rozmija się to z prawdą tak bardzo, jak to tylko możliwe.
Maddow i reporterzy NBC nie uznają naszych obszernych relacji na temat działań urzędników z czasów Obamy, kiedy to za cel obrano sobie kampanię Trumpa w 2016 roku – obecnie znane jest to jako „Spygate” – jednakże nie podają ani jednego faktycznego dowodu na słuszność swoich zaprzeczeń.
Zamiast tego Maddow podchodzi do opisu Spygate w sposób graniczący z szaleństwem, mówiąc, że skandal dotyczy „Donalda Trumpa ratującego Amerykę przed ‘satanistycznymi demokratycznymi pedofilami’”.
Rzeczywistość jest taka, że „The Epoch Times” stało się uznanym liderem w relacjonowaniu skandalu Spygate. Nasz zespół dziennikarzy niestrudzenie dostarczał na ten temat nowych informacji, opartych na prawdziwych dowodach – wliczając w to dokumenty sądowe, zeznania przed kongresem i wywiady – co spotkało się z szerokim uznaniem czytelników w całym kraju oraz z potwierdzeniem ze strony innych mediów, m.in. „The New York Times”, który cytował nasze relacje.
W kolejnej próbie zdyskredytowania „The Epoch Times” Maddow starała się połączyć reportaże „The Epoch Times” z treściami z niezależnego programu rozrywkowego o nazwie „Edge of Wonder”, który wyraźnie koncentruje się na najodważniejszych teoriach spiskowych.
W oświadczeniu wysłanym do NBC 20 czerwca br. napisaliśmy: „Wiemy o istnieniu programu rozrywkowego ‘Edge of Wonder’, który został stworzony przez byłych pracowników ‘The Epoch Times’, niemniej ‘The Epoch Times’ nie jest z tym w żaden sposób powiązane”.
Zamiar, jaki miała Maddow, zdyskredytowania „The Epoch Times” oraz reportaży gazety objawił się w dziwacznym przedstawieniu skandalu Spygate oraz w wielokrotnych próbach połączenia naszego dziennikarstwa z treściami pochodzącymi z niezwiązanego z nami programu.
Błędne przedstawianie reklam subskrypcyjnych
NBC News starało się również celowo przedstawić w nieprawdziwym świetle popularną, cyfrową kampanię marketingową, jaką prowadzi „The Epoch Times” w ramach sprzedaży subskrypcji wydania papierowego. W reklamach wideo omawiamy zawartość redakcyjną i fabularną „The Epoch Times” oraz zachęcamy ludzi do subskrypcji wersji papierowej naszej gazety.
Facebook ma specyficzne zasady dotyczące reklam, które obowiązują wszystkich – wliczając w to wydawców takich jak „The Epoch Times” – dotyczą one oznaczania danej treści jako reklamy politycznej, jeśli dotyka ona kwestii społecznych lub polityki, co w przypadku niektórych treści informacyjnych jest czymś naturalnym.
Wiele innych mediów również prowadzi na Facebooku, w tej samej kategorii, kampanie reklamowe swoich treści i produktów.
Na przykład kliknij tutaj, aby zobaczyć na Facebooku reklamy „The New York Times” dotyczące tej kategorii.
I kliknij tutaj, aby zobaczyć reklamy CNN z tej kategorii publikowane na Facebooku.
NBC i MSNBC przedstawiły nasze reklamy subskrypcji wydania papierowego w nieprawdziwym świetle, mimo że wyjaśniliśmy to w naszym oświadczeniu z 20 czerwca br., co ponownie postanowili zignorować. Oświadczenie brzmiało:
„Korzystamy z różnych platform marketingowych, w tym z Facebooka, aby rozwijać naszą bazę subskrybentów. Na Facebooku używamy reklam wideo w celu zwiększenia liczby subskrypcji. Reklamy subskrypcyjne ‘The Epoch Times’ nie mają agendy politycznej. Jedynym powodem, dla którego niektóre z nich są opisane jako ‘reklama polityczna’, jest to, że platformy internetowe wymagają zaklasyfikowania ich jako takie”.
Wygląda na to, że NBC News i MSNBC, nie zgadzając się z naszym niezależnym dziennikarstwem opartym na faktach, uciekają się do tych nieuzasadnionych ataków.
Ataki na przekonania religijne
Najbardziej niepokojącą częścią relacji Maddow i NBC News jest celowy wysiłek włożony w atakowanie pewnej grupy wierzących, prześladowanych obecnie w Chinach.
Dzieje się tak w czasach, gdy dziesiątków milionów ludzi w Chinach wciąż dotyka brak wolności religijnej, a za to, że wyznają swoją wiarę, muszą liczyć się z ryzykiem aresztowania, nielegalnego osadzenia w obozach pracy, torturowania, a nawet ograbienia z organów.
„The Epoch Times” zostało założone przez Amerykanów chińskiego pochodzenia, którzy uciekli przed komunizmem. W Ameryce dostrzegli możliwość stworzenia niezależnych mediów, które przyniosłyby korzyści ludziom na całym świecie.
Założyciele „The Epoch Times” wierzą w prawdę, życzliwość i cierpliwość – zasady Falun Gong. To fakt, którego nigdy nie ukrywaliśmy. I to właśnie oddanie prawdzie widać w naszym dziennikarstwie. „The Epoch Times” to niezależne media, które nie są własnością Falun Gong ani nie są prowadzone przez Falun Gong, co wyjaśniliśmy już w naszym oświadczeniu dla NBC News.
NBC News i MSNBC nie były w stanie znaleźć faktycznych nieścisłości, na podstawie których mogłyby zaatakować reporterstwo „The Epoch Times”, dlatego zdecydowały się zaczerpnąć z głębi 20-letniej propagandy nienawiści Komunistycznej Partii Chin, której celem była demonizacja Falun Gong.
Tak niskie ataki i bezceremonialne przeinaczenie naszych reklam subskrypcji oraz reportaży dotyczących afery Spygate pokazują, jak wygląda to, co zwykło się nazywać „fake news”. Uważam, że ta i podobne zdrady dokonane na dziennikarstwie powodują, że bardzo wielu ludzi zwraca się ku „The Epoch Times” po nasze niezależne i oparte na faktach relacje.
Imigranci odegrali ogromną rolę w budowaniu tego wspaniałego narodu. To kraj wzniesiony na zasadzie wolności religijnej. W związku z tym postrzegamy historię „The Epoch Times” jako kwintesencję amerykańskiej historii.
Zobowiązujemy się wobec Was, naszych Czytelników, że nie zrezygnujemy z przekazywania prawdy i będziemy dostarczać Wam najwyższej jakości dziennikarstwo.
Jasper Fakkert
Redaktor naczelny amerykańskich wydań „The Epoch Times”
Obserwuj Jaspera na Twitterze: @JasperFakkert
Tłumaczenie publikujemy dzięki Janowi Jekielkowi Sr.
Tekst oryginalny ukazał się w anglojęzycznej edycji „The Epoch Times” dnia 2019-08-22, link do artykułu: https://www.theepochtimes.com/why-nbc-msnbcs-reporting-on-the-epoch-times-is-textbook-fake-news_3051327.html